Een bedrijf en dus een identiteit rondom “Renewable Demand”
Na de oprichting in 2011 heeft Move al snel zijn sporen verdient in de Offshore (Renewable) Energie sector. Om de identiteit van het bedrijf beter aan te laten sluiten bij de expertise die het heeft is de communicatiestijl doorontwikkeld en gefinetuned. In de communicatie is nu duidelijk te zien welke rol Move vervult in Renewable projecten.
Identiteit
Het ontwikkelen van een communicatiestijl is ook een goed moment om te zien of het logo evt. verbeterd kan worden. Een betere balans, verfijning in de typografie en een duidelijkere compositie maken het logo krachtiger en beter toepasbaar in de layouts.
Tone of voice – Van functioneel naar inspirationeel
Renewable staat centraal in het logo en in de projecten van Move. Om de ambitie en toegevoegde waarde te onderstrepen is er in de tone of voice voor gekozen om ‘mission statements’ te formuleren. Zo is er een stap gemaakt van functioneel naar inspirationeel.
Deze one-liners vertellen in grote lijnen wat Move te bieden heeft en nodigen uit om verder te lezen.
Tone of visual – Van foto naar verhaal
In de beeldtaal komen de experts en de projecten letterlijk samen en worden een geheel. De combinatie van de 2 beelden communiceert de betrokkenheid en de rol van Move t.o.v. klant en project. De verrijking (in kleur) in het beeld toont de ambitie en passie.
Nu is er een key-visual wat een verhaal verteld i.p.v. losse beelden die je als redactioneel ervaart.
Layout
In de layout komen de 3 belangrijkste elementen in de nieuwe communicatiestijl van Move samen tot een sluitend/passend geheel. Dit zorgt voor een grote mate van herkenbaarheid in de verdere doorvoering.
Move Renewable is een off-shore bedrijf wat zich heeft gespecialiseerd in projecten die te maken hebben met duurzame energie. Ze hebben een enorme staat van dienst en willen dat ook in hun communicatiestijl laten zien.
De restyling van de identiteit van Move Renewable was nodig om kennis, kunde en ambitie beter te kunnen communiceren. Een nieuwe vormgeving zonder de herkenbaarheid van de eerder ontwikkelde huisstijl te verliezen.
Ontwikkeld i.s.m. Comm-On Communicatie- INTERACTIEF
- MERKIDENTITEIT