
De winnende pitch
Aan het begin van 2016 deden wij (Studio Ruig en Ministry of Marketing) mee aan een pitch. De vraag was een nieuwe naam en onderscheidende positionering vorm te geven voor een nieuwe hypothecaire dienstverlener. Iets wat onderscheidend is en waarmee de concurrentie met de gevestigde orde kon worden aangegaan. Ministry of Marketing heeft na een gedegen onderzoek de marketing strategie en positionering ontwikkeld en een bijpassende naam bedacht. Studio Ruig heeft dit concept vormgegeven. Met deze strategie, naam en het ‘gezicht’ bij de naam wonnen we de pitch en in de 2e helft van 2016 hebben we deze franchiseformule verder ontwikkeld, vormgegeven en geïntroduceerd.
Een echte naam wekt vertrouwen
Uit onderzoek blijkt dat een echte naam vertrouwen wekt. Het maakt een bedrijf toegankelijk en benaderbaar. Op die manier wordt de eerste stap gezet in het creëren van een persoonlijke oprechte verbinding met je adviseur. Dat maakt dat Freek zo benaderbaar is als een goede buur.
Een duidelijk en helder logo
De naam en de pay-off laten niets aan de verbeelding over. Freek is helder en duidelijk en dat laat het logo ook zien. Freek is kundig en pro-actief. Om dat te laten zien is er voor een strak logo gekozen waarin opgaande lijnen te zien zijn. Daarnaast staat het logo in een activerende, oer-hollandse kleur.
Hollands en activerend
Het oranje van Freek heeft zijn oorsprong in de wimpel. Het is heel hollands en herkenbaar. Bovendien is het een activerende kleur. Het blauw is de zakelijke tint, maar dan wel de frisse variant. Ook deze kleur kent zijn oorsprong in het hollandse palet en geeft daardoor een vertrouwd gevoel.
Echte mensen in echte situaties
Gedurende je leven verandert er continue iets. Veel van die dingen kunnen invloed hebben op je hypotheek maar soms weet je dat niet eens. Daarom blijft Freek bij je gedurende de hele looptijd van je hypotheek, zodat je hypotheek altijd up-to-date is.
En dat zien we terug in de fotografie. Echte mensen in de situaties die van invloed kunnen zijn op je hypotheek. Zo wordt Freek echt een mensenmerk, dicht op de doelgroep en met begrip voor elke mogelijke situatie.
Merkintroductie en huisstijlhandboek
Om de positionering goed naar de medewerkers en franchisehouders te communiceren is een merkintroductie geschreven. Dit vertelt kort en bondig wie Freek is en waar Freek voor staat en gaat. Daarnaast moet de franchisehouder weten wat hij/zij met het logo en de communicatiestijl mag doen. Daar is een huisstijl handboek voor opgesteld. Zo moet iedereen in staat zijn met het merk aan de slag te kunnen zonder dat er wildgroei ontstaat. Daarnaast adviseren we andere creatieve partijen graag om een consequente doorvoering te garanderen.
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Freek, zorgt voor je hypotheek. Gedurende de hele looptijd. Want er kan van alles in je leven veranderen wat van invloed kan zijn op je hypotheek. Daarin ligt het onderscheidende vermogen. Dé hypothecaire dienstverlener die je met raad en daad bij staat. Die je actief begeleidt en zorgt dat je hypotheek up-to-date is en aansluit bij jouw situatie.
Marketing strategie: Ministry of Marketing- MERKIDENTITEIT