Afgelopen half jaar hebben we hard gewerkt aan het vormgeven en in de martk zetten van een nieuwe hypothecaire diensteverlener. Na deelname aan een pitch zijn Studio Ruig en Ministry of Marketing als winnaar uit de bus gekomen en konden we starten aan de realisatie van Freek. Sinds 1 januari 2017 is Freek een feit!
Strategie en positionering
Om aan te sluiten aan de behoefte van de klant heeft Ministry of Marketing de strategie ontwikkeld. Daarbij staat centraal dat Freek communiceert op het niveau van behoefte i.p.v. producten. Een ander belangrijk onderscheidend onderdeel is dat Freek voor je hypotheek zorgt gedurende de gehele looptijd. Dat gebeurt door regelmatig contact te houden over veranderingen in de privésituatie om te zien of deze van invloed zijn op je hypotheek.
De keuze voor een echte naam in de hypothecaire dienstverlening is vernieuwend. Het maakt dit nieuwe bedrijf toegankelijk en benaderbaar.
Identiteit en communicatiestijl
Freek staat je met raad en daad bij. En is zo benaderbaar als een goede buur. Daarom is het logo strak, helder en zonder opsmuk. De heldere, activerende kleuren geven het actieve karakter van Freek weer. De medewerkers vormen een belangrijk onderdeel van de communicatiestijl. Het gaat om persoonlijk contact, ook de Freek is een mens en snapt wat er in je leven allemaal kan spelen en wat dit voor invloed kan hebben op je hypotheek.
Neem eens een kijkje op Freekhypotheek.nl
Hou het portfolio in de gaten voor meer achtergrond over de identiteit en communicatiestijl van Freek. Hieronder alvast een voorproefje.