
Achtergrond
Play to your strengths
De identiteit moet laten zien waar de sport om gaat. De belangrijkste aspecten zijn gedefinieerd en vorm gegeven om vervolgens samen te komen en een herkenbaar en krachtig beeld te vormen. De USP’s die vertaald zijn:
- The impact and speed of the ball
- Choosing your colours with pride
- The gracefull arc of the serve
- The energy and reflex of the player
Sell the sport
Sporten gaat om ontwikkeling, een doel voor ogen hebben en ambitie hebben. De ambassadeurs van de sport zijn gevonden in de moves en in de spelers. Dit zijn de belangrijkste pijlers geworden om de sport mee te positioneren.
De nieuwe identiteit van de Nevobo is eigenlijk de nieuwe identiteit van volleybal. Nevobo ‘the endorser’ van de sport die het moet verkopen. Een nieuwe positionering en een action packed merk.
Om de nieuwe identiteit te lanceren is een brandbook ontwikkeld wat als bijbel, benchmark en kick-off geld. Het boek vertelt over de achtergrond, het ambitieniveau, de keuzes die zijn gemaakt en hoe dat heeft geleid tot deze nieuwe identiteit. Tegelijkertijd moet het genoeg houvast en inspiratie geven voor toekomstige items.
Ontwikkeld @ MPG Design
- MERKIDENTITEIT