Building blocks
De communicatiestijl van PiTtiG is een groot bouwpakket. Letterlijk en figuurlijk. Zowel in vorm, waardoor het aansluit bij de belevingswereld van de mensen werkzaam in de techniek. Maar ook in de opbouw van de individuele elementen. Het logo, de layoutoplossingen en de verschillende elementen worden zo samengevoegd dat er eenvoudig deelmodules vormgegeven kunnen worden. Zo is het in een oogopslag duidelijk wie de afzender is en in welk programma je je bevind.
In de ontwikkelde communicatiestijl wordt er een uitspraak gedaan over alle onderdelen waar een identiteit aan moet voldoen. Logo, hiƫrarchie, kleurprofielen, tone of visual, typografie, layout etc.
Segmentatie t.b.v. deelmodules
Kleurcodering en een duidelijke positionering van de deelmodule binnen het opleidingsprogramma. Voor wat extra visuele verrijking is er per deelmodule een materiaal gekozen waardoor er extra onderscheid mogelijk is.
Tone of visual
Materialen en settings vormen de onderdelen die terugkomen in de beeldtaal van de leermodule. Per deelmodule is er een materiaal gekozen. De setting zijn op basis van inhoud geselecteerd voor de verschillende deelmodules en de onderwerpen die aan bod komen. De kleurtoon en belichting geeft de beelden hun stijl en herkenbaarheid mee.
Motion graphics
In het leerprogramma wordt veel met video’s gewerkt. De stijlelementen lenen zich uitstekend om te animeren.
PiTtiG is de online leermodule van de Technische Groothandel. De vormgeving van de verschillende deelmodules moest zowel op print, online en video toegepast kunnen worden en zijn herkenbaarheid behouden. Om dit te kunnen realiseren is het denken vanuit een communicatiestijl cruciaal.
In opdracht van Human Talent Group
- INTERACTIEF
- MERKIDENTITEIT