Een nieuwe naam en managementfilosofie
ACTME heeft was voorheen ActingPeople. Een dynamisch bedrijf met een eigen ontwikkelde Analytische Competentie Tool (ACT) en managementfilosfie, Human Being Management. Met de ontwikkeling van deze filosofie gaat ACTME een nieuwe positie innemen ten opzichte van hun trainingen en de coaches die volgens de ACT-methode werken.
Voor de introductie van Human Being Management is er een boekje ontwikkeld om aan alle zakelijke relaties en coaches te kunnen overhandigen. Tegelijkertijd een mooi moment om met ACTME naar buiten te treden. Het boekje, het notitieblok, de opleidingskaart en uiteraard de visitekaartjes introduceren een stevig merk en een dynamisch bedrijf.
Merkarchitectuur
ACT is het product van ACTME en deze relatie moet duidelijker zichtbaar zijn. Een sterke onderlinge herkenbaarheid bevestigd de positie van ACTME ten op zichte van hun product ACT.
“Waar anderen een punt zetten, zet ACTME een komma”
Dit betekent dat het gaat om wat er na de analyse d.m.v. ACT gebeurt. Het gaat niet alleen om de uitslag van de meting maar vooral wat je er mee kan. Hoe breng je je ontwikkeling en functioneren verder. De komma is gebruikt om een uiterst herkenbaar vormelement te creëren die door de hele corporate identity is doorgevoerd.
Grafisch element
Het vormelement wat zijn oorsprong in de komma heeft wordt voor zowel ACTME en ACT ingezet. Het grafische element communiceert de ambitie en visie, namelijk groei en ontwikkeling, die aan de basis van ACTME en Human Being Management staat.
Brandbook
Als onderdeel van de ontwikkeling van de corporate identity is er een brandbook ontwikkeld om grip te houden op het logo gebruik, de kleuren, de vormelementen e.d. Voor andere creatieve partijen maar vooral ook voor ACTME een handige tool.
Acting People wordt ACTME. ACTME haalt het onbenut potentieel van mensen naar boven d.m.v. hun product ACT, wat staat voor Analytical Competence Tool.
De in 2013 ontwikkelde identiteit en communicatiestijl moet herkenbaar blijven maar de relatie bedrijf en product moet veel duidelijker worden. Zo wordt de schijnbare concurrentie die het bedrijf leek te voeren met de coaches die ACT gebruiken weggenomen. ACTME positioneert zich nu duidelijk als drijvende kracht achter hun product ACT en hun filosofie Human Being Management.
- MERKIDENTITEIT